Gerhardsen Gerner

Monica Bonvicini Bibliography

Monica Bonvicini

Works
Biography
Bibliography
Previous Shows

 

Bibliography: monographs


Michele Robecchi (Hg.), MONICA BONVICINI., Survey von Janet Kraynak, Interview mit Alexander Alberro und Monica Bonvicini, Focus von Juliane Rebentisch, Künstlertexte von Monica Bonvicini, Phaidon Press Limited, London 2014
Museum Abteiberg Mönchengladbach, Deichtorhallen Hamburg/Sammlung Falckenberg (Hg.), Monica Bonvicini – Disegni, Texte von Harald Falckenberg, Susanne Titz, Monica Bonvicini, Bettina Steinbrügge, Distanz Verlag, Berlin 2012
Gestión Cultural y Comunicácion – CAC Malaga (Hg.), Monica Bonvicini, A BLACK HOLE OF NEEDS, HOPES AND AMBITIONS, Texte von Fernando Francés, Carson Chan, CAC Malaga, Malaga 2011 (Ausstellungskat.)
Kunsthalle Fridericianum; Rein Wolfs (Hg.), Monica Bonvicini. BOTH ENDS., Texte von Vanessa Joan Müller, Ursula Maria Probst, Kunsthalle Fridericianum und Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2010 (Ausstellungskat.)
Matthias Mühling, Nikola Dietrich (Hg.), Monica Bonvicini, Text von Jan Verwoert, Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau, Munich, Museum für Gegenwartskunst, Basel, DuMont, Cologne 2009 (Ausstellungskat.)
Viennaer Secession (Hg.), Monica Bonvicini / Sam Durant: Break it/Fix it, Texte von Rebecca Gordon Nesbit, Jennifer González, Hou Hanru, Jörg Heiser, Matthias Herrmann, Leslie Kanes Weisman, Chris Krauss, John Miller / Frank Lutz / John Sinclair, Roberto Ohrt, Patrizia Valduga, Kevin Young, Viennaer Secession, Vienna/ Revolver Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt 2003 (Ausstellungskat.),
Suzanne Cotter, Miria Swain (Hg.), Monica Bonvicini Anxiety Attack, Text von Suzanne Cotter, Modern Art Oxford/ Tramway, Oxford / Glasgow 2003 (Ausstellungskat.),
Lionel Bovier (Hg.), Monica Bonvicini: Scream & Shake, Texte von Joshua Decter, Diedrich Diederichsen, Donna Petrescu, Interview von Andrea Bowers, Le Magasin, Centre National d’Art Contemporain, Grenoble 2001 (Ausstellungskat.)
GAM (Hg.), Monica Bonvicini. Bau, Texte von Dan Cameron, Susanne von Falkenhausen, GAM, Galleria Civica d’Arte Moderna e Contemporanea and hopefulmonster, Turin 2000 (Ausstellungskat.)
De Appel Foundation (Hg.), Monica Bonvicini, Text von Jan Ralske, De Appel Foundation, Amsterdam 1999 (Ausstellungskat.)
Goldrausch Frauennetzwerk, e.V., Künstlerinnen-projekt „Ohne Kompromiß“ (Hg.), Monica Bonvicini, platz machen, Texte von Harald Fricke, Berlin 1994


Bibliography: artist books and publications

Monica Bonvicini, This Hammer Means Business, Museion, Bozen, Frac de Pays de la Loire, Carquefou und Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2009 (Ausstellungskat.)
Stefan Bidner (Hg.), CUT, Monica Bonvicini, Kunstraum Innsbruck und Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2008 (Ausstellungskat.)
Monica Bonvicini, Kill your Father, 2002
Monica Bonvicini, Eternmale/ Bonded Eternmale, Interview von Beatrix Ruf, Kunsthaus Glarus, Centre d’édition contemporaine, Genf 2002 (Ausstellungskat.)
Monica Bonvicini, What Does Your Wife / Girlfriend Think of Your Rough And Dry Hands?, Text von John Miller, SITE Santa Fe Museum of Contemporary Art, Los Angeles 1999


Bibliography: catalogues on group shows and other publications

2015
Birgit Bosold, Dorothée Brill, Detlef Weitz (Hg.), Homosexualität_en, Sandstein Verlag, Dresden 2015, S. 44, S. 92–93 (Abb.)(Ausstellungskat.)
Fondazione La Biennale di Venezia (Hg.), All the World’s Futures., Venezia 2015, S 484–485 (Abb.), S. 560 (Ausstellungskat.)
Fondazione La Biennale di Venezia (Hg.), All the World’s Futures. Exhibition Guide, Venezia 2015, S 160–161 (Abb.)
Pascal Kress (Hg.), The Book of ABCs, A Collection of Alphabets, Kerber Verlag, Bielefeld 2015, no. VI
Dirk Luckow, Julia von Jenisch (Hg.), Jubilee Art Auction. 25 Jahre Deichtorhallen Hamburg, Hamburg, 2015, Los 13, ohne Seitenangaben (Abb.)
Elena Zanichelli, Privat – bitte eintreten! Rhetoriken des Privaten in der Kunst der 1990er Jahre, transcript Verlag, Bielefeld 2015, S. 284–288, S. 298–306; Cover (Abb.)

2014
Matti Bunzl (Hg.), In Search of a Lost Advant-garde. An anthropologist investigates the contemporary Art Museum, The University of Chicago Press, Chicago 2014
Hannah Clugson, Books. Monica Bonvicini, Aesthetica, August/September, York 2014 (Abb.)
Uta Caspary, Gabriele Knapstein (Hg.), Wall Works, Working with the wall since the 1960’s, Text von Udo Kittelmann, Staatliche Museen zu Berlin, Berlin und Kerber Verlag, Bielefeld 2014, S. 9, S. 108 (Abb.)
Bärbel Schlüter, Im Raum der Fassade: temporäre Installationen, Verlag Silke Schreiber, Munich 2014, S. 115–118
Julia Stoschek Foundation e.V., High Performance. Time Based Media Art Since 1996, Distanz, Berlin 2014, Text von Angela Rosenberg, S. 44–49 (Abb.)
Agnes Husslein-Arco, Edelbert Köb, Thomas Mießgang (Hg.), Die andere Seite. Spiegel und Spiegelungen in der zeitgenössischen Kunst, Belvedere, Vienna 2014, Text von Edelbert Köb, S. 42–43, S. 43 (Abb.)
--, Parkett Artists‘ Editions, Parkett, Zurich/NYC 2014, S. 28
Joshua Decter, Art Is a Problem, JRP|Ringier, Zurich 2014, S. 336–342, S. 343 (Abb.)
Juan A. Gaitán (Hg.), 8. Berlin Biennale für zeitgenössische Kunst, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2014, S. 232
--, Art in the Park, A Field Guide, Queen Elizabeth Olympic Park, London 2014, S. 26–27 (Abb.)
--, gasträume, Kunst auf öffenlichen Plätzen Zurichs, Stadt Zurich, Zurich 2014, S. 20–23 (Abb.)
Cristina Ricupero, Defne Ayas, Amira Gad (Hg.), The Crime was Almost Perfect, Witte De With, Rotterdam und Sternberg Press, Berlin 2014, S. 96–97, S. 110, S. 117 (Abb.), S. 142 (Ausstellungskat.)
--, PLAYTIME, Lechbachhaus, Munich 2014, e-Book
n.b.k., Jahresgaben, Editionen, Publikationen, Künstler-DVD’s 2014/2015, n.b.k., Berlin 2014, S. 24

2013
--, Passagen XVI in der Sammlung Hoffmann, Sammlung Hoffmann, Berlin 2013, S. 60 (Abb.) S. 63 (Abb.), Text von Hannah Hallerman, S.65
Barbara Ferriani, Marina Pugliese (Hg.), Ephemeral Monuments – History and Conservation of Installation Art, Text von Marina Pugliese, Getty Publications, Los Angeles 2013, S. 66
--, Sesongen 13/14, The Norwiegen National Opera and Ballet, Norwegen, Oslo 2013 (Abb.)
Kelly Grovier, Kunst, die Geschichte schreiben wird – Die 100 wichtigsten Werke unserer Zeit, Prestel Verlag, Munich, London, New York 2013
Brigitte Oetker, Nicolaus Schafhausen (Hg.), 60. Jahresring – Jahrbuch für moderne Kunst. Ökonomie der Aufmerksamkeit, Sternberg Press, Berlin 2013, S. 30–34
Schauwerk Sindelfingen, Peter Schaufler, Barbara Bergmann, Svenja Frank (Hg.), Incontri – zeitgenössische italienische Kunst, Sindelfingen, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2013, S. 122 (Abb.)
Domietta Torlasco, The Heretical Archive. Digital Memory at the End of Film, University of Minnesota Press, Minnesota 2013, S. 9–23 (Abb.)
Manuela Brevi, Forme e Spazi. Sculture come architetture, ARTE, November 2013, S. 94–97 (Abb.)
Hirschhorn Museum and Sculpture Garden, Kerry Brouhgher, Russell Ferguson, Dario Gamboni (Hg.), Damage Control: Art and Destruction Since 1950, Prestel Verlag, Munich/London/New York 2013, S. 84–85, S. 88–89 (Abb.)
Massimo Minini, Quarant’anni 1973-2013, a+mbookstore edizioni, Galleria Massimo Minini, Milan 2013, S. 307–308, S. 314 (Abb.)
Marius Babias, Jens Ziehe. (Hg.), Generation Berlin. Künstlerportraits, Neue Berliner Kunstverein und Verlag der Buchhandlung Walther König, Berlin 2013, S. 82–83, S. 116 (Abb.)
Hans Werner Holzwarth (Hg.), Art Now Vol. 4, Taschen, Cologne 2013, S. 72–75 (Abb., Porträt)
--, Privatheit – Strategien und Transformationen, Verlag Karl Stutz, Passau 2013, S. 85–103 (Abb.)
Helmut Friedel, Matthias Mühling (Hg.), Das Lenbachhaus Buch / The Lenbachhaus Book, Lenbachhaus Munich and Schirmer/ Mosel Verlag, Munich 2013, Texte von Helmut Friedel, Ken Powell, Annegret Hoberg, Matthias Mühling, Hubertus V. Amelunxen, S. 184–185 (Abb.)
Helmut Friedel, Matthias Mühling, Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau, Munich (Hg.), An der Isar - Gegenwartskunst im Neuen Lenbachhaus, Lenbachhaus Munich 2013, S. 68–69 (Abb.)
Helmut Friedel, Matthias Mühling (Hg.), Das Lenbachhaus, Lenbachhaus, Munich 2013, S. 196–197 (Abb.)
Diener & Diener Architects with Gabriele Basilico (Hg.), Common Pavilions, Verlag Scheidegger & Spiess AG, Zurich 2013, Text von Monica Bonvicini, S. 15–18
Deutsche Studentenwerk e.V. und HGB Leipzig (Hg.), Atlas 2013, HGB Leipzig, 2013, S. 47 (Auszug aus: Monica Bonvicini, „Die Wände, die Köppe und das Monster Master“, in Kunsthalle Zurich, Hochschule für Gestaltung und Kunst Zurich/Department Medien, Bekanntmachungen, JRP Ringier, Zurich 2006)

2012
Alessandra Pace, Marina Sorbello, Italiens – Artisti Italiani di Berlino – Italienische Künstler aus Berlin, Ambasciata d’Italia Berlino, Electa, 2012, S. 116–119 (Abb.)
Anna Brohm und Valeska Schneider (Hg.), Si j’avais un marteau..., Musèe de Beaux-Arts de Nantes, Fage Éditions, Lyon 2012, S. 22–23 (Abb.) 
--, Ein Wunsch bleibt immer übrig – 12 Jahre Museum Ludwig. Eine Auswahl, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2012, S. 174 (Abb.)
Stephan Koal, Kunsthalle Rostock (Hg.), Portfolio Berlin 02, Distanz Verlag, Berlin 2012, S. 28–43 (Abb.)
Sara Bernshausen, Britta Färber, Stephen Hoban, Nat Trotman (Hg.), Vi5ions – 15 Years Deutsche+Guggenheim, Deutsche Bank AG, Berlin 2012, insert No. IV (Abb., Porträt)
Deweer Gallery (Hg.), Re-Opening, Deweer Gallery, Otegem 2012, Vol. II, S. 64–65 (Abb.)
Okwui Enwezor, Mélanie Boutelop, Abdellah Karroum, Émilie Renard, Claire Stabler (Hg.), INTENSE PROXIMITY – An Anthology of The Near and The Far, La Triennale 2012, Palais de Tokyo, Paris, Centre national des arts plastiques und Edition Artlys, Paris 2012, S. 550–551 (Abb.), S. 56 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Okwui Enwezor mit Mélanie Boutelop, Abdellah Karroum, Émilie Renard, Claire Stabler (Hg.), Guide de l’exposition / Exhibition Guide, la Triennale 2012, INTENSE PROXIMITY, Centre national des arts plastiques und Edition Artlys, Paris 2012, S. 130–131 (Abb.)
Valeria Napoleone, Catalogue of Equisite Recipes, König Books London, 2012 (Abb.)
Peter Weibel, Christina Steinle, Gudrun Danzer (Hg.), Moderne: Selbstmord der Kunst, Neue Galerie Graz, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2011, S. 381 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Artists against AIDS, Deutsche AIDS-Stiftung Bonn, Mai 2012, S. 16–17 (Abb.)
Art in the Park, Olympic Delivery Authority, April 2012, Cover + S. 6–7 (Abb.)
Auktion 3000, Festspielhaus Afrika GmbH, Berlin 2012 (Abb.)
Agnes Husslein-Arco, Harald Krejci, Bettina Steinbrügge (Hg.), Utopia Gesamtkunstwerk, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2012, S. 104–105 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Thomas D. Trummer, Vor dem Gesetz, Skulpturen der Nachkriegszeit und Räume der Gegenwartskunst, Museum Ludwig Cologne und Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2011/2012, S.152 (Abb.) (Ausstellungskat.)

2011
Anne-Kathrin Auel (Hg.), Unter der Fassade beginnt der Innenraum, in I.K.U.D. Schriftenreihe für Kunst und Designwissenschaft, Band 4/2011, LIT Verlag, Berlin 2011, S. 15 (Abb.)
Sven Backstette (Hg.) Monica Bonvicini Texte zur Kunst – Edition Heft nr. 83, in Texte zur Kunst, no. 83, September 2012, S. 268–269 (Abb.)
Lucy Harrison, Light Up Your Street, Rendezvous Press, 2011, S. 4–5 (Abb.)
Hans Dickel, Oliver Schwarz (Hg.), With Reference to Hans Haacke, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2011, S. 166–167, S. 213 (Abb.)
Trystan T. Cotten (Hg.), Transgender Migrations – The Bodies, Borders, and Politics of Transition, Text von Lucas Crawford, Routledge, New York 2011, S. 61–62
Christian Viveros-Fauné, Liliana Rodrigues (Hg.), Dublin Contemporary – Terrible Beauty: Art, Crisis, Changes & The Office of Non-Compliance, Dublin Contemporary, Dublin 2011, S. 20 (Abb.)
Suzanne Cotter, Massimiliano Gioni, Bice Curiger, Okwui Enwezor, Connie Butler, Bob Nickas, Hans Ulrich Obrist, Daniel Birnbaum, Defining Contemporary Art – 25 years in 200 pivotal artworks, Phaidon Press Limited, London, New York 2011, S.70 (Abb.), Text von Suzanne Cotter, S. 242–243 (Abb.)
Artur Zmijewski (Hg.) P/ACT FOR ART, The Berlin Biennale Newspaper, KW Institute for Contemporary Art/7. Berlin Biennale für zeitgenössische Kunst, Berlin 2011, Text von Monica Bonvicini, S. 7
Andrea Stappert, Under The Radar, Photographs 1983-2011, Kerber Verlag, Bielefeld 2011, S. 139 (Abb.)
Francesca Giubilei (Hg.), Glassstress 2011, Marsilio Editore, Venezia 2011, S. 150–151 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Adriano Berengo, Maria Winberg, Francesca Giubilei (Hg.), Glassstress Stockholm, Venezia 2011, S. 36–37 (Abb.)
Jørn Mortensen (Hg.) Visual Art in the Oslo Opera House, Public Art Norway – KORO, Text von Marta Kuzma, Press Publishing, Oslo 2011, S. 100–111 (Abb.)
Die Stiftung Kunstfonds (Hg.) FONDS ZUR GUTEN AUSSICHT, KUNSTFONDS 1980–2010, DZA Druckerei zu Altenburg GmbH, Altenburg 2011, S.182–183 (Abb.)
IVAM, Institute Valenciá d‘Art Modern (Hg.) Surreal versus Surrealism in Contemporary Art, IVAM, Institute Valenciá d´Art Modern, Pentagraf Impresores, S.L., Valencia 2011, Text von Demetrio Paparoni, S. 48, S. 92–93, (Abb.), (Ausstellungskat.)
Stefan Bidner, Franziska Heubacher (Hg.) KUNSTRAUM INNSBRUCK 2004–2010, S. 22–23, S. 52–53, S. 55, S. 245, S. 256–257 (Abb.)
Axel Verwoordt (Hg.) TRA: Edge of Becoming, Vervoordt Foundation, Wijnegem, Belgium, Texte von Axel Vervoordt, Rosa Martinez, Francesco Poli, Eddi De Wolf, Tasuro Miki, Skyra Edizioni, Milan 2011, (Abb.), (Ausstellungskat.)
NBK, Neuer Berliner Kunstverein, Jahresgaben Editionen, Publikationen, Kunstler DVDs, NBK,Berlin 2011 S. 8 (Abb.)
Susanne von Falkenhausen, Praktiken des Sehens im Felde der Macht, Gesammelte Schriften, Philo fine Arts, Hamburg 2011, S. 480 (Abb.)
k/haus, Beziehungsarbeit / Kunst und Institution. Künstlerhaus Vienna. Schlebrügge Editior, Vienna 2011, S. 1, S. 77 (Abb.) (Ausstellungskat.)
ILLUMInations. 54. International Art Exhibition, Marsilio, Venezia 2011, S. 144 ff (Ausstellungskat.)

2010
--, The Opera House, The Norwiegen National Opera and Ballet, Norway, 2010 (Abb.)
Harvey Molotch, Laura Norén (Hg.) Toilet: Public Restrooms and the Politics of Sharing, New York University Press, New York 2010, S. 186.
Valentia Angeleri, Orit Gat (Hg.) Ten Year and beyond. The Collection per l'Arte Moderna e Contemporanea - CRT for Turin and Piedmont, Texte von Giovanni Ferrero, David Ross, Marcella Beccaria, Elena Volpato, Archive Books, Berlin 2011, S. 142 ff (Abb.)
Marie-Cécile Burnichon, Polly Morris, (Hg.) Spatial City, An Architecture of Idealism, Institute of Visual Arts (Inova), Milwaukee, Hyde Park Art Center, Chicago, Museum of Contemporary Art Detroit, Detroit 2010 S. 81 (Abb.) 
Paul Grundai, Stephanie Kaindl, Christian Tackert and Barbara Steiner (Hg.), Spermanent Instability NEGOTIATING SPACES, The New Exhibition Building of the Museum of Contemporary Art in Leipzig, Jovis Verlag, Berlin 2010, Interview Monica Bonvicini und Barbara Steiner, S. 34, S. 111, S. 130, S. 159 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Günter Engelhard (Hg.), Thomas Hettche, Heinz Peter Schwerfel, Christina Weiss, Angelika Platen – Künstler I Artists, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2012, S. 194 (Abb.)
Fondazione Arnaldo Pomodoro (Hg.) La scultura italiana del XXI secolo, Milan 2010, S. 64–65 (Abb.)
Arty Farty Fanzine # 2, KünstlerInnen Physiognimien, The Forgotten Bar, Viennaer Art Foundation, Vienna 2010, S. 4 (Abb.)
Susanne Pfeffer (Hg.) Jahresring 57 – My Work And Me, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2010, (Abb.)
Anna Fenton-Hathaway (Hg.), Misericordia, Prism, West Hollywood, 2010, S. 54 (Abb.)
Matthias Wagner (Hg.), Open Light in Private Spaces. 1. Biennale für Internationale Lichtkunst, Berlin 2010, S. 96–97 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Niels Betori, Barbara K. Prokop (Hg.), UEBERMODELS, PROGRAM e.V., Berlin 2010, Interview durchgeführt von Massimiliano Gioni, (Abb.)
Hanna Alkema, Ivy Zhou, Veronica Pan, Karen Levy (Hg.), Art for the World—The City of Forking Paths, World Expo Shanghai 2010, JGM Galerie, Shanghai, 2010, Text von Ami Barak und Hanna Alkema, S. 112–113 (Abb.)
Barbara Bergmann, Peter Schaufler (Hg.), Schauwerk Sindelfingen—100 Künstler, 100 Werke, 100 Positionen, The Schaufler Foundation, SCHAUWERK Sindelfingen, DuMont Buchverlag, Cologne 2010, Text von Erika Hoffmann-Koenige S. 102–103 (Abb.)
Dirk Luckow (Hg.), Julia Stoschek Collection. I Want to See How You See, Deichtorhallen, Hamburg 2010, Text von Angela Rosenberg, S. 58–59 (Abb.), 
Agar Ledo Arias, Maria Urrutia Baliño (Hg.), 7+1 Project Rooms, MARCO, Museo de Arte Contemporanea de Vigo, Vigo 2010, 9 separate Publikationen in einer Box, Text von Matthias Mühling, S. 23 im Katalog, (Abb.) und S. 38 Monografie (Abb.), 
Jens Erik Sørensen, Bjarne Bækgaard, Lise Morthensen (Hg.), I Love You, ARoS Aarhus Kunstmuseum, Aahrus 2010, Text von Lise Morthensen S. 94–95 (Abb.)
Florian Matzner, Karl-Heinz Petzinka, Jochen Stemplewski (Hg.), EMSCHERKUNST.2010—Eine Insel für die Kunst, Ostfildern 2010, Text von Florian Neuner, S. 118–123 (Abb.)
Florian Matzner, Simone Timmerhaus (Hg.) Emscher Kunst.2010 – Kurzführer – Eine Insel für die Kunst, Wuppertal 2010, S. 46–47 (Abb.)
CAC Contemporary Art Center Cincinnati, Bass Museum of Art, Miami Beach, Fundacíon/Colleccíon Jumex, Ecatepec, Mexico (Hg.), Where Do We Go From Here? Selection from La Colleccíon Jumex, Spain 2010, S. 129–130 (Abb.)
Massimiliano Gioni (Hg.), What Good Is The Moon? The Exhibitions of The Trussardi Foundation, Fondazione Nicola Trussardi, Milan, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2010, S. 261 und 357 (Abb.)
Fabio Cavallucci (Hg.) Post Monument, XIV Biennale Internazionale di Sculptura di Carrara, Italy Silvana Editoriale, Milan 2010, Text von Fabio Cavallucci, S. 68–69 (Abb.)
Mary Richards (Hg.), The New Décor, Hayward Publishing, London 2010, Text von Ralph Rugoff, (Abb. S. 20), Text von Cliff Lauson S. 40–43 (Abb.)(Ausstellungskat.)

2009
Richard Hertz, The Beat and the Buzz: Inside the L.A. Art World, Minneola Press, CA, 2009, Text von Emi Fontana, S. 193
Ian Shilvers, John Glaves-Smith (Hg.), Dictionary of Modern and Contemporary Art, Oxford University Press, Oxford 2009
Kristine Roepstorrf (Hg.), Scorpio’s Garden, Temporäre Kunsthalle, Berlin, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2009, S. 8 (Abb.), S. 62 und Cover
Johanne Wort (Hg.), The Contemporary Art Book, Goodman, London 2009, S. 31 (Abb.)
Bice Curiger (Hg.), 200 Art Works. 25 Years Artists’ Editions for Parkett, Parkett, Zurich/New York 2009, S. 94–95 (Abb.) 
Michael Juul Holm, Anders Cold, Tine Colstrup (Hg.), The World Is Yours, Rosendahls, Esbjerg 2009, S. 16–19, (Abb.)
a - z art exhibitions (Hg.), def drafts establishing future, a project by abc art berlin contemporary, Distanz Verlag, Berlin 2009, S. 54–57, (Abb.)
Hans Werner Holzwarth (Hg.), 100 Contemporary Artists, Taschen Verlag, Cologne 2009, S. 68–73 (Abb.)
Libby Hruska, Christian Rattemeyer (Hg.), Catalogue Raisonné – The Judith Rothschild Foundation, Museum of Modern Art, New York, D.A.S./Distributed Art Publishers, Inc., New York 2009, Text von Christian Rattemeyer, Brian Sholis, Jan Tumlir, Manfred Hermes, Isabelle Graw, Martin Herbert, Scott Gerson. S. 96, (Abb.)
The Museum of Modern Art (Hg.), Compass In Hand-Selections from the Judith Rothschild Foundation, D.A.S./Distributed Art Publishers, Inc., New York 2009, S. 189, (Abb.)
Eva Ebersberger and Daniela Zyman (Hg.), The Collection Book, Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2009, Text von Sabeth Buchmann S. 88–91 (Abb.)
Christina Pantazou, Susanne Tauss (Hg.) COLOSSAL, Kunst, Fakt, Fiktion, Landschaftsverband Osnabrücker Land e.V, Bad Iburg 2009, S. 156–161 (Abb.)
Wolfgang Kos, Gudrun Ratzinger (Hg.), Fifty Fifty – Kunst im Dialog mit den 50er-Jahren, Vienna Museum, Verlag für moderne Kunst,Vienna/ Nürnberg 2009, S. 26. (Abb.)
Christie’s Amsterdam (Hg.), Two in One – Contemporary Art from Witte de With & De Appel, Amsterdam 2009, S. 59 (Abb.)
PaceWildenstein (Hg.), BERLIN2000, Meridian Printing, East Greenwich, Rhode Island 2009, Texte von Birte Kleemann, Ariane Müller, Gunter Reski, Marcus Steinweg, S. 56–57 (Abb.)
Kunsthalle Vienna (Hg.), The Porn Identity, Verlag für moderne Kunst, Nürnberg 2009, S. 106–107 (Abb.)
Renato Quaglia (Hg.) Sicilia 1960/2008: lo spirito del tempo, RISO Museu d’Arte Contemporanea della Sicilia, Silvana Editoriale Spa Milan, Milan 2009, S. 140–141 (Abb.) 
Erika Hoffmann-Koenige und den Staalichen Kunstsammlungen Dresded (Hg.), Mit dem Fahrrad zur Milchstrasse, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2009, S. 16–19 (Abb.)
Johannes Porsch, Daniela Zyman, (Hg.), Transitory Objects, Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Vienna 2009, S. 128–129, (Abb.)
Koldo Mitxelena (Hg.), El Medio es el Museo (The Museum as Medium), Museo de Arte Contemporanea de Vigo, Vigo 2009, S. 91 (Ausstellungskat.)

2008
David Cecchetto, Nancy Cuthbert, Julie Lassonde and dylan Robinson (Hg.), Collision: Interarts practice and Research, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge 2008, S. 125–148, S. 126 (Abb.)
Gam Di Torino (Hg.), Dieci anni di acquisizioni per la Gam Di Torino 1998-2008, Umberto Allemandi & C., Turin 2008, S. 255 (Abb.)
Dan Cameron (Hg.), Prospect. New Orleans, PictureBox Inc. Publishing, New York , 2008
Valerie Beliard (Hg.) Italia Italie Italien Italy Wlochy, ARCOS - Museo d’Arte Contemporanea Sannio, Mondadori Electa, Milan 2008, Text von Valentina Rossi, S.172–177, (Abb.)
Elmgreen & Dragset, Home is the Place You Left, Trondheim Kunstmuseum, Verlag der Buchhandlung Walther König, 2008, Text von Monica Bonvicini, S. 31 (Abb.)
Reinhold Baumstark (Hg.) female trouble, Pinakothek der Moderne, Munich, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2008, Text von Gabriele Sand, S. 176ff, 178f (Abb.)
Emmanuel Berard and Marina Rotondo (Hg.), italics – Italian Art Between Tradition And Revolution 1968–2008, Palazzo Grassi Mondadori Electa, Milan 2008, Text von Emanuela Mazzonis, S. 285, S.187 (Abb.)
Julia Stoschek (Hg.), Number One: Destroy, She Said, Julia Stoschek Collection, Munich, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2008, Texte von Klaus Biesenbach, Kaye Geipel, S. 113ff, 115ff (Abb.)
Klaus Biesenbach (Hg.) Political/Minimal, KW – Institute for Contemporary Art, Berlin, Verlag für moderne Kunst, Nürnberg 2008, Texte von Klaus Biesenbach, Jenny Schlenzka, S. 52f (Abb.)
Daab, Ralf, Restroom Design, daab gmbh, Cologne 2008, S. 258ff (Abb.)
Jörg Heiser, All of a sudden. Things that Matter in Contemporary Art, Sternberg Press, Berlin 2008, S. 38, S.81f, S. 87, S. 165, S. 176f, S.177 (Abb.)
Anne Marie Freybourg (Hg.), Die Inszenierung des Künstlers, Jovis Verlag, Berlin 2008, Text von Raimar Stange, S. 71–76 (Abb.).

2007
Raffaele Gavarro, Oltre l'estetica, Meltemi Editore srl, 2007, S. 66
Corrado Levi, MES AMIS! MES AMIS! Indizi su 100 artisti italiani dell ‘900/ Clues to 100 20th-Century Italian artists, Mantova, Maurizio Corraini, Mantua 2007, S. 236–237 (Abb.)
Olga Adelantado, Centro Cultural Montehermoso (Hg.), Six impossible things before breakfast, Work 4. THE IMPOSSIBILITY OF TRANSLATION, Shamin Momin, Centro Cultural Montehermoso, Vitoria-Gasteiz 2007, S. 55–66 (Abb.)
Montblanc Cultural Foundation (Hg.), Cuting Edge, Montblanc International GmbH, Hamburg 2007, Text von Regine Gerhardt S.30 (Abb.)
Gabriella Belli (Hg.) La parola nell’arte, Museo di arte moderna e contemporanea di Trento e Rovereto,Rovereto 2007, S. 365, (Abb.)
Juliana Edberg, Anna MacDonald, Olivia Meehan (Hg.) Cinema Paradiso, Australian Center for Contemporary Art, Sydney 2007, Text von Olivia Meehan, S. 30–35 (Abb.)
Sculpture International Rotterdam, PUBLIEK, Rotterdam 2007, S 11-12, S. 41–42, S. 18-22 (Abb.) 
Demetrio Paparoni (Hg.), Mentalgrafie. Viaggio nell’arte contemporane italiana, Tel Aviv Museum of Art, Instituto Italiano di Cultura, Skira Editore, Milan 2007, S. 38, S. 96–97, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Rachele Ferrario, Luigi Settembrini (Hg.), Camera con vista. Arte e interni in Italia 1900-2000, Palazzo Reale Milan,Milan 2007, Text von Claudia Gian Ferrari S. 40, S. 187, S. 266, (Abb.)
Institut für Kunst und Medien, HGK Zurich (Hg.), Kunst Öffentlichkeit. Kritische Praxis der Kunst im Stadtraum Zurich, JPR Ringier, Zurich 2007, Text von Demetrio Paparoni, S. 57–70, (Abb.)
Michele Abate (Hg.), Timer. Intimità/Intimacy, Fondazione La Triennale di Milano, Skira Editore, Milan 2007, Text von Francesca Pasini, S. 80–83, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Phaidon Press Limited (Hg.), Ice Cream. Contemporary Art in Culture, Phaidon Press, London/New York 2007, S. 52-55, (Abb.)
Nikolai Molok(Hg.), 2. Moscow Biennial. Footnotes on Geopolitics, Market and Amnesia, Moscow: 2 Moscow Biennial, Moskau 2007, S. 92–93, (Abb.)
Jörg Heiser, Plötzlich diese Übersicht. Was gute zeitgenösische Kunst ausmacht, Claassen/Ullstein Buchverlage, Berlin 2007, S. 45, S. 102–103, S. 107, 209, 223, 225, (Abb.)

2006
Harry Lehmann, Die flüchtige Wahrheit der Kunst. Ästhetik nach Luhmann, Wilhelm Fink, Paderborn 2006, S. 160–167, (Abb.) 
Lisette Lagnado, Adriano Pedrosa (Hg.) Como viver junto, 27a. Bienal de Sao Paulo, Fundacao Bienal de Sao Paulo, Sao Paulo 2006, Text von Rosa Martinez, S.162, 479–480, (Abb.) 
Lisette Lagnado, Adriano Pedrosa (Hg.), 27a Bienal de São Paulo. Gida. Como Viver Junto (How to live together), São Paulo: Fundação Bienal de São Paulo, 2006, Interview mit Rosa Martinez, S. 184–185, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Marius Babias, Berlin. Die Spur der Revolte. Kunstentwicklung und Geschichtspolitik im neuen Berlin, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2006, S. 19
John C. Welchman, Institutional Critique and After, JRP Ringier, Zurich 2006, S. 183–185
Vanessa Joan Müller, Nicolaus Schafhausen, Under Construction. Perspectives on institutional practice, EU-Kunsthalle, Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2006, S. 196–202
Art Basel (Hg.), Art Basel Conversations, Basel 2006, S. 99–117
La presses du réel / Frank Gautherot (Hg.), Lignes Brisées. Broken Lines, Printemps de septembre, Toulouse 2006, Text von Elisabeth Lebovici, S.136–139, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Christoph Doswald (Hg.), Double-Face. The story about fashion and art from Mohammed to Warhol, JPR Ringier, Zurich 2006, S. 110–111, (Abb.) (Ausstellunsgkat.)
Sharleen Yu, Freya Chou (Hg.) Dirty Yoga, Taipei: Taipei Fine Art Museum, Taipei 2006, Text von Dan Cameron, S. 80–83 (Abb.) (Ausstellungskat.)
The Wrong Gallery (Hg.), Tarzan and Jane. Wrong Times, New York 2006, S. , (Abb.)
Mark Gisbourne, Berlin Art Now, New York: Abrams Books, 2006, S. 30–39 (Abb.) 
Kunsthalle Zurich, Hochschule für Gestaltung und Kunst Zurich/Department Medien, Bekanntmachungen, JRP Ringier, Zurich, 2006, S. 113–115 (Text), S. 28 (Portrait)
Paul Domela (Hg.), International 06, Liverpool Biennial, Liverpool 2006, S. 58–61, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Kunsthaus Zurich (Hg.), In den Alpen, Zurich 2006, S. 54-55, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Joachim Jäger, Gabriele Knapstein, (Hg.) [+ et al.], Jenseits des Kinos. Die Kunst der Projektion. Filme, Videos und Installationen von 1963 bis 2005, Hamburger Bahnhof, Berlin, Hatje Cantz, Ostfildern 2006, S. 96–99, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Frank Wagner, Kasper König, Julia Friedrich, Gesellschaft für Moderne Kunst am Museum Ludwig (Hg.), Das Achte Feld. Geschlechter, Leben und Begehren in der Kunst seit. 1960, Museum Ludwig Cologne, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2006, Texte von Frank Wagner, Judith Butler, Julia Friedrich, Hanne Loreck, Douglas Crimp, Diedrich Diedrichsen, Cristina Nord, Harald Fricke, Eva Mayer, S. 26, S. 29, pS. 132–133, S. 234 (Abb.) (Ausstellungskat.) 
Ursula Maria Probst, Peter Bogner (Hg.), Born to be a star, Kunsthaus Vienna, Schlebrügge Editor, Vienna 2006, S. 45–46, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Gwangju Biennale (Hg.), Fever Variations I, Designhouse Seoul, Gwangju Biennale Foundation, Gwangju 2006, S. 234–235, (Abb.) (Ausstellungskat.) 
Gwangju Biennale (Hg.), Fever Variations II, Designhouse Seoul, Gwangju Biennale Foundation, Gwangju 2006, S. 124–125, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Yves Aupetitallo, Magasin 1986-2006, Le Magasin, Grenoble – Centre National d’Art Contemporain, JRP Ringier Zurich 2006, S. 78–79, S. 236 (Abb.) 
Beatrice Josse, Hélène Guenin (Hg.), In/visible collection productions, FRAC Lorraine, JRP Ringier, Zurich 2006, S. 96–97, S. 202–203, Text von Emanuelle Atille, S. 287, S. 320 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Arvid Boellert (Hg.), Drei Farben – Blau. XIII Rohkunstbau, Rohkunstbau, Berlin 2006, Text von Mark Gisbourne, S. 28, S. 66–69, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Bice Couriger (Hg.) The Expanded Eye, Kunsthaus Zurich, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2006, Texte von Bice Curiger, Kurt W. Forster, Al Rees, Ina Blom, Diedrich Diederichsen, Rüdiger Wehner, S. 210 (Abb.) (Ausstellungskat.) 
Victoria Salley, Anja Besserer, (Hg.), Constructing New Berlin, Phoenix Art Museum, Prestel Verlag, Munich/Berlin/London/New York 2006, Text von Brady Roberts, S. 66–71 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Adrienne Goehler, Verflüssigungen. Wege und Umwege vom Sozialstaat zur Kulturgesellschaft, Campus Verlag, Frankfurt 2006, S. 58 (Abb.) 
Maria Antonietta Trasforini , Donne d’Arte. Storie e generazioni, Meltemi Editore, Rom 2006, S. 139-142, (Abb.)
Joshua Dekter (Hg.) Dark Places, Santa Monica Museum of Art, Santa Monica 2006, Text von Joshua Dekter, S. 12 (Ausstellungskat.) (Abb.)
The Wrong Gallery (Hg.), Down by Law, The Wrong Gallery, New York, 2006, ohne Seitenangabe, (Abb.) (Ausstellungskat.) 

2005
Ida Gianelli, Marcella Beccaria (Hg.), Video Art. The Castello di Rivoli Collection, Castello di Rivoli, Turin: Skira Editore, Milan 2005, Text von Marcella Beccaria, S. 64–65, (Abb.) 
Béatrice Josse (Hg.), Wall to be destroyed, Fonds régional d’art contemporain de Lorraine, Metz 2005, Texte von Hélène Guenin, Gaïdid Lemarié, ohne Seitenangabe, (Abb.) (Ausstellungskat.)
La Biennale di Venezia (Hg.), The Experience of Art. 51. international art exhibition. La Biennale di Venezia, Marsilio Editori, Venezia 2005, Text von Juliane Rebentisch, S. 36–41 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Cem Ileri (Hg.) Centre of Gravity, Istanbul Modern, Istanbul 2005, Text von Suzanne Cotters, S. 105–117, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Uta Grosenick, (Hg.), Art Now 2, Taschen Verlag, Cologne 2005, S. 64–66, (Abb.)
Matthias Herrmann (Hg.), Artists’ Books Revisited, Viennaer Secession, Vienna, Art Metropole, Toronto 2005, Texte von AA Bronson and Matthias Herrmann, Ann Dean, Michael Krebber, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Uwe Kittelmann, (Hg.), Snow White and the Seven Dwarfs, Fundación Mercelino Botín, Santander 2005 S. 26–27 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Bureau Beyond (Hg.), Happy Magazine. Pursuit of Happiness, Bureau Beyond, Utrecht, 2005, S. 26–27, S. 29–30, S. 75 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Good & Plenty, Galerie Mehdi Chouakri, Berlin 2005, Text von Sven Beckstette (Abb.)
Ralph Rugoff (Hg.), Monuments for the USA, CCA Wattis Institute for Contemporary Arts, San Francisco 2005, Text von Ralph Rugoff, S. 30–31, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Joachim Jäger (Hg.), Preis der Nationalgalerie für Junge Kunst, Verein der Freunde der Nationalgalerie, Berlin, 2005, Text von Jennifer Allen, S. 37–56 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Freundeskreis Museum Kurhaus /Koekkoek – Haus Kleve e.V. (Hg.), EN/OF 001-030, Revolver, Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt 2005 (Ausstellungskat.)
Sara Arrhenius (Hg.) more! than this. Negotiating Realities, International Biennial for Contemporary Art, Gothenburg 2005, Interview mit Camilla Larrson, S. 80–87 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Dirk Hebel, Jörg Stollmann (Hg.), Bathroom Unplugged, Architecture and Intimacy, Birkhäuser/Architonic, Basel 2005, S. 140–141
Simon Sheikh, Elizabeth Delin Hansen, Maria Bech, Anne-Mette Villumnsen (Hg.) Circa Berlin, Nikolaj Copenhagen Contemporary Art Center, Kopenhagen, Kopenhagen 2005, Texte von Jennifer Allen, Marius Babias, Hito Steyerl, Kathrin Becker, Florian Wüst, S. 27 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Jörg Heiser, Funky Lessons, Revolver Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt 2005, Interview von J. Heiser mit M. Bonvicini, S. 16–23, (Abb.) (Ausstellungskat.)

2004
Ute Meta Bauer (Hg.), complex berlin, 3. berlin biennale für zeitgenössische kunst, Verlag der Buchhandlung Walter König, Cologne 2004, Text von Monica Bonvicini, S. 64–65, (Abb.) (Ausstellungskat.)
57. festival internazionale del film Locarno, 4-14 agosto 2004, official catalogue, Festival international du film Locarno, Locarno 2004, S. 214 (Abb.)
Secession: Jahresbericht 2003, Viennaer Secession, Vienna 2004, Text von Harald Fricke, S. 67–72 (Abb.)
Dirk Luckow (Hg.), See history 2004. Der demokratische Blick, Kunsthalle zu Kiel, Kiel 2004 (Ausstellungskat.)
Maria Hlavajova, Jill Winder, (Hg.), Cordially Invited, bak basis voor actuele kunst, Utrecht, Artimo, Gijs Stork, Amsterdam 2004, S. 28–29 (Ausstellungskat.)
Sara Pepperle (Hg.), SCAPE, from a different angle, Art & Industry Biennial Trust, New Zealand Community Trust Art & Industry Urban Arts Biennial 04, Christchurch 2004, Text vonTobias Berger, Tessa Giblin, S. 54–55 (Ausstellungskat.)
Dirk Luckow (Hg.), No Money, Kunsthalle zu Kiel, Snoeck, Cologne 2004, S. 146–153 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Raumpool (Hg.), Pathos/Gefühle, Frankfurt 2004 (Ausstellungskat.)
Francesco Bernardelli, Emanuela De Cecco, Olga Gambari (Hg.) Proposte XIX Dialogo 2, Regione Piemonte – Assessorato alla Cultura, Turin 2004, Texte von Francesco Bernardelli, Emanuela De Cecco, Olga Gambari, S. 93–101, (Abb.) 

2003
David Frankel, Kathryn Russel (Hg.) Somewhere better than this place, S. 102–103 (Ausstellungskat.)
Giovanni Carmine, Catherine Hug, (Hg.), BUNKER: UNLOADED: Coming up for air, Verlag Edizioni Periferia, Flurina, Gianni Paravicini-Tönz, Luzern 2003, S. 93 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Ida Granelli, Marcella Beccarla, Castello di Rivoli Museo d´Arte Contemporanea – The Castle of the Savoy Dynasty – The Collection, Castello di Rivoli Museo d´Arte Contemporanea, Turin 2003, Text von Marcella Beccaria, S.112–113 (Abb.)
Juliane Rebentisch, Ästhetik der Installation, Edition Suhrkamp, Frankfurt 2003
Tim Yohn (Hg.) Living Inside the Grid, New Museum of Contemporary Art, New York 2003, S. 48–49, S. 66–69 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Raimar Stange , Zurück in die Kunst, Rogner und Bernhard Verlag, Hamburg 2003, S. 124
Peter Weibel, (Hg.), Phantom der Lust, Visionen des Masochismus in der Kunst, vol. II, Neue Galerie am Landesmuseum Johanneum, Munich, Belleville Verlag, Graz 2003, S. 112–115
Alice Koegel (Hg.) Skulptur Biennale Münsterland 2003, Der Landrat Kreis Warendorf, Warendorf 2003, Text von Juliane Rebentisch S. 120–125 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Heike Munder, Adam Budak, Raphael Gygax (Hg.), Bewitched, Bothered and Bewildered- Spatial Emotion in Contemporary Art and Architecture, Migros Museum für Gegenwartskunst, Zurich, Laznia Centre for Contemporary Art, Danzig, JRP Ringier, Zurich 2003, Texte von Heike Munder, Adam Budak, Anthony Vidler, Mark Wigley, Philippe Rahm, Stephen Willats, S. 182–183, S. 193–195 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Vanessa Adler, Klaus Biesenbach, Production Unit, KW – Institute of Contemporary Art, Berlin, Arte Fiera, Bologna 2003, S. 6–7 (Abb.)
Dirk Luckow, (Hg.), Accessoiremaximalismus, Kunsthalle zu Kiel, Kiel 2003, Texte von Dirk Luckov, Feridun Zaimoglu, Ingrid Loschek, Knut Ebeling, Birgit Richard, Jana Simon, Lu Salome, Petra Gördüren, Maren Welsch, Dörte Zbikowski, Jörg Heinisch, S. 35–36, S. 66–69 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Angelika Nollert (Hg.), performative installation, Snoek, Cologne 2003, S. 200–201, S. 179, S. 205–20, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Efza Evrengil (Hg.), Poetic Justice, 8th Biennial Istanbul, Istanbul 2003, S. 78–79 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Somewhere Better than This Place, Contemporary Arts Center, Cincinnati 2003, S. 100–104, (Abb.) (Ausstellungskat.)

2002
Jiang Xu, Li Xiangyong, (Hg.), Urban Creation, Shanghai Biennial, Shanghai 2002, S. 18–21 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Tobias Berger (Hg.) Centre of Attraction, 8th Baltic Triennial of International Art, Contemporary Art Center, Vilnius 2002, S. 52–55 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Universität der Künste Berlin (Hg.), Identität und Individualisierung, Berlin 2002, Text von Monica Bonvicini, S. 91–106, (Abb.)
Katerina Gregos, Maria Skamaga (Hg.) Fusion Cuisine, Deste Foundation, Athen 2002, Texte von Jo Anna Isaak, Rosa Martinez, Lynne Tillman Katerina Gregos, Amanda Michalopolou, Maria Skamaga, S. 71–72, S. 101–102 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Katharina Menzel, Antje Krause-Wahl (Hg.), Hausordnungen, Stadthaus Ulm, Ulm 2002, Text von Matthias Mühling, S. 14–19, S. 15, S. 18, S. 19 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Andrea Saemann, Annina Zimmermann, (Hg.), Helle Nächte. Die Vorstadt im Projektionsfeld filmischer Bilder, Christoph Merian Verlag, Basel 2002, S. 50 (Abb.)
Curiger, Bice (Hg.), Public Affaires. Von Beuys bis Zittel: Das Öffentliche in der Kunst, Kunsthaus Zurich, Zurich 2002, Texte von Bice Couriger, Boris Groys, S. 24–25 (Abb.)
Andrea Bruciati (Hg.) Ouverture, Galleria Comunale d‘Arte Contemporanea di Molfalcone, Molfalcone 2002, Texte von Andrea Bruciati, Marcello Carriero, S. 36–37 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Out of Place. Contemporary Art and the Architectural Uncanny, Museum of Contemporary Art ,Chicago, Samuel S. Harn Museum of Art, Gainesville 2002, S. 10, S. 15, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Uta Grosenick, Burkhard Riemschneider, (Hg.), Art Now. 137 Artists at the Rise of the New Millennium, Taschen Verlag, Cologne 2002, S. 56–59 (Abb.)
Achim Könneke, Stephan Schmidt-Wulffen, (Hg.), Aussendienst, Kunstprojekte in öffentlichen Räumen Hamburgs, Hamburger Kulturbehörde and Kunstverein Hamburg, Hamburg 2002, Text von Cay Sophie Rabinowitz, S. 375–384 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Maria Rosa Sossai, Arte Video, Silvana Editoriale, Milan 2002, S. 88–89, (Abb.)

2001
Dr. Anne Marie Freybourg (Hg.) INTIMATE EXPEDITIONEN Das Schöne, das Intime, die Neugierde, Badischer Kunstverein, Karlsruhe 2001
Xabier Arakistain, Rosa Martínez (Hg.), Trans Sexual Express, Generalitat de Cataluyna, Departament de la Cultura/ Centre d‘Art Santa Monica, Barcelona 2001, Text von Monica Bonvicini, S. 40–45 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Matthias Herrmann (Hg.), Angst, Ursula Blickle Stiftung Kraichtal: Kraichtal, Triton Verlag, Vienna 2001, Texte von Matthias Herrmann , Frida Kahlo, Steve Rogenstein, Eva Maria Stadler, ohne Seitenangaben, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Bill Arning, Joel Sanders (Hg.), Inside Space. Experiments in redefining rooms, MIT Visual Arts Center, Kirkwood Printing Cambridge 2001, Text von Bill Arning, S. 17, S. 38 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Kunsthalle Nürnberg (Hg.), Ein gut platzierter Helm ist wie ein beruhigender Blick, Nürnberg 2001, S. 14–17 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Mirjam Behek (Hg.),24th International Biennial of Graphic Arts, Ljubljana 2002, Text von Felix Ruhöfer, S. 86–88 (Abb.)

2000
Giannino Malossi (Hg.), UOMO OGGETTO, Fashion Engeneering Unit, Florenz, Poligrafiche Bolis, Bergamo 2000, S. 127 (Abb.) 
Peter Weibel (Hg.), Der Anagramatische Körper, ZKM Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe 2000, S. 54 (Abb.)
Matthias Herrmann, Sylvie Liska, Eleonora Luis (Hg.) Projekt Fassade, Viennaer Secession, Vienna 2000, Texte von Isolde Charim, Matthias Herrmann, Eleonora Luis, S. 37 (Ausstellungskat.)
Christoph Bauer, Michael Brunner, Manfred Sailer, (Hg.), Hier Da und Dort, Kunstprojekt im öffentlichen Raum Singen, Singen 2000, Text von Silvia Eiblmayr, S. 112–116 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Nicolas Bourriaud, (Hg.), Etat des Lieux #1, FRIART Centre d‘Art Contemporain, Fribourg 2000, S.12–22 (Ausstellungskat.)
Giacinto di Pietrantonio (Hg.), Magazzino d’Arte Moderna (Hg.), Perché/? (appartiene al futuro), Magazzino dÁrte Moderna, Rom 2000, Gespräch zwischen Katrin Becker, Monica Bonvicini, Safy Etiel, Johannes Kahrs, Anatolij Shuravlev, Marina Sorbello, S. 8–39 (Abb.)
Gabriele Knapstein, Ingrid Buschmann (Hg.), Quobo. Kunst/Art in Berlin 1989-1999, Ifa Galerie Stuttgart, 2000, S. 75, S. 112 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Salzburger Kunstverein (Hg.), Magazin (5). Jahresbericht 2000, Salzburger Kunstverein, Salzburg 2000, Text von Patricia Grzonka, S. 40–47, (Abb.) 
Felix Zdenek (Hg.), HausSchau – Das Haus in der Kunst, Deichtorhallen Hamburg, Hamburg, Hatje Cantz, Ostfildern-Ruit 2000, Texte von Felix Zdenek, Ludwig Seyfarth, S. 58–59 (Abb.) (Ausstellungskat.)

1999
Sarah S. King (Hg.), Looking for a Place, SITE Santa Fe, Santa Fe 1999, Text von Monica Bonvicini, Jan Ralske S. 40–4 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Werner Franz, Ruth Maurer, (Hg.), Public Domain. 3. Österreichische Triennale zur Fotografie, Graz: 3. Österreichische Triennale zur Fotografie, Triton Verlag, Vienna 1999, S. 148–153 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Miriam Wiesel, Peter Herbstreuth, (Hg.), Children of Berlin, Kunst-Werke e.V. Berlin/ PS1 New York, New York 1999, Interview: Peter Herbstreuth mit Monica Bonvicini, S. 11–12 (Ausstellungskat.)
Moving Images. Film + Reflexion in der Kunst,: Galerie für Zeitgenössische Kunst, Leipzig 1999, S. 12, S. 94–97 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Renate Wiehager (Hg.), The space here is everywhere. Kunst mit Architektur. Art with architecture,: Villa Merkel, Bahnwärterhaus, Esslingen 1999, Texte von Renate Wiehager, S. 12, S. 38-41 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Harald Szeemann (Hg.), La Biennale di Venezia. 48. Esposizione internationale d´arte. dAPERTutto, La Biennale di Venezia, Venezia 1999, S. 244–245 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Melbourne International Biennial (Hg.), Sign of Life, Melbourne 1999, Texte vpn Juliana Endberg, Shane Murray, S. 94 (Abb.) (Ausstellungskat.)

1998
Die Sammlung Paul Maenz. Neues Museum Weimar. Band I Objekte. Bilder. Installationen: Kunstsammlungen zu Weimar, Weimar, Hatje Cantz, Ostfilden-Ruit 1998, S. 27, S. 123–125 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Miriam Wiesel (Hg.), Berlin/Berlin, Berlin Biennale für zeitgenössische Kunst, Berlin 1998, Text von Monica Bonvicini, S. 296, S. 65–66 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Viennaer Sezession (Hg.), Junge Szene, Viennaer Sezession, Vienna 1998, Text von Katrin Rhinberg, S. 87, S. 77 (Abb.) (Ausstellungskat.)
DisIdentico, maschile, feminile e altro, Palazzo Branciforte, Palermo, Pane Pinto Arte, Rom 1998, S. 247, (Abb.) 
Prix Whanki 1998, Seoul: Whanki Museum, 1998, ohne Seitenangaben
Monica Bonvicini, Why Don’t you paint my portrait? Johannes Kahrs, Gesellschft für Aktuelle Kunst, Bremen 1998
Site construction, South London Gallery, London 1998, ohne Seitenangaben, (Abb.) (Ausstellungskat.)
Whanki Museum (Hg.), 1198 Prix Whanki Exhibition, Whanki Museum, Seul 1998, Text von Kwang-su Oh, Monica Bonvicini, ohne Seitenangaben, (Abb.) 

1996
Frank Wagner (Hg.), Der telematische Raum, Neue Gesellschaft für Bildende Kunst, Berlin 1996, Text von Frank Wagner, S. 7f, S. 22–25 (Abb.) (Ausstellungskat.)
Rolf Bothe (Hg.), Nach Weimar, Kunstsammlungen zu Weimar, Weimar 1996, Texte von Rolf Bothe & Gerda Wendermann, Joshua, Decter, Nicholaus Schafhausen, Klaus Biesenbach, Hans Ulrich Obrist & Michelle Nicol, Barbara Steiner, S. 154, S. 12–125 (Abb.) (Ausstellungskat.)